Tuesday 13 March 2012

NYAHKAN TOKSIN DARI BADAN DENGAN GARAM BULUH

                                                                    Hapuskan toksin

Tubuh manusia berupaya menyingkirkan toksin dari badan secara semulajadi dengan bantuan organ-organ penyahtoksin (hati, kolon, buah pinggang, paru-paru, sistem limpa, kulit dan darah). 
Namun, kebanyakkan antara kita terdedah kepada toksin pada kadar yang amat tinggi dari persekitaran. Kajian menunjukkan bahawa toksin datang dari sumber keperluan seperti air minuman, perisa makanan, makanan yang diproses, bahan pencuci, logam berat, karbon monoksida dan rokok. Toksin yang terkumpul ini membebankan sistem nyahtoksin tubuh terutama hati dan kolon kita.
                                           Kebanyakkan makanan kita terdedah kepada toksin


Oleh itu disyorkan mengambil GARAM BULUH dalam diet harian dan dalam masakan. Ini kerana GARAM BULUH mengandungi kandungan silfur dan turpentin yang bersifat semulajadi, dapat meneutralkan toksin logam berat dengan berkesan.


Akibat daripada lebihan toksin
Jika fungsi hati menjadi lemah akibat dari lebihan toksin, toksin ini akan mengalir semula dalam tubuh melalui sistem limpa dan saluran darah. Toksin ini akan terhimpun didalam sel-sel badan seperti sel lemak, tisu-tisu, darah, kolon, hati dan otak. Dengan ini kita berisiko tinggi untuk mendapat penyakit.
Tanda badan terlebih toksin adalah :
                          *   sakit kepala
                          *   keletihan badan
                          *   kecerdasan otak berkurangan
                          *   emosi tidak menentu
                          *   sakit-sakit badan
                                                        Kolon bertoksin dan sembelit


Kolon (usus besar) merupakan sistem kumbahan badan dengan ukuran panjang 5 kaki. Biasanya makanan mengambil 8 - 10 jam selepas dimakan untuk tiba di kolon. Bila lebihan toksin terhimpun, masa untuk transit di kolon adalah lebih panjang. Akibatnya terjadilah sembelit, perut kembung dan sebagainya.
Jalan penyelesaiannya adalah dengan GARAM BULUH. GARAM BULUH dapat menghapuskan toksin-toksin dengan segera dan berkesan untuk membersihkan darah daripada kekotoran toksin-toksin yang berbahaya. 


                          TUKARLAH GARAM PUTIH KEPADA GARAM BULUH. 
                        
                              CALL AMRAN SEKARANG : 012-2178384

No comments:

Post a Comment